søndag den 19. januar 2014

tirsdag d.21. januar - mere broderi


Jeg har bedt Jytte om at stå for indholdet af aftenen, og hun skriver til programmet:


Efter det meget inspirerende KNAP-kursus med Pelse Asboe fra Broderi Moderne, håber jeg I er ”tændte” til at prøve lidt mere broderiJ  
Vi skal lave et navneskilt – af to grunde: nogle af os har talt om, at det er lidt svært at huske hinandens navne – og for det andet er et lille navneskilt en overskuelig opgave, hvis man er ny indenfor broderi.
Jeg medbringer stof b.la. naturfarvet hør – som man kan købe for 5 kr. stykket. Vil I bruge andet stof, står det jer frit for (jeg har klippet stof i 11x21 cm). Jeg har også snor med, hvis i vil prøve at sy rundt om den (ligesom den grønne ”slange”og det brune træ).
Jeg har desværre ikke en ”fuglerede” som Pelse, så I er nødt til at medbringe jeres eget broderigarn, broderinål både med og uden spids og en saks.
For at vise hvor enkelt det kan gøres, har jeg (bortset fra edderkoppen) kun benyttet forsting (nogle kalder dem bagsting) og stikkesting. HER ER ALT MULIGTJ  - skab jeres eget lille kunstværk, brug fantasien og kreativiteten!

Vi ses på tirsdag/ Jytte            
Hvis man hellere vil strikke, laver vi en lille strikkegruppe enten i lokalet eller på biblioteket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar